Κάψτε το λίπος στην κοιλιά.




Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Duke, που δημοσιεύθηκε στο The Journal of Physiology, αναφορικά με τη σχέση άσκησης και συσσώρευσης κοιλιακού λίπους, έδωσε τα εξής βασικά δεδομένα:

  1. Η έλλειψη άσκησης (σωματική αδράνεια), οδηγούν στο «χτίσιμο» λιπώδους ιστού, βαθιά μέσα στην κοιλιά.
  2. Μέτριες «ποσότητες» άσκησης, διατηρούν σε λογικά όρια το βαθύ κοιλιακό λίπος.
  3. Η περισσότερη άσκηση, μειώνει το λίπος σε κοιλιά και στην περιφέρεια της μέσης.

Αλλαγή νοοτροπίας

Σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα, καλό είναι να αλλάξουμε τον τρόπο σκέψης μας, από «μείωση του βάρους», σε «όφελος για την υγεία μας».

Έτσι, θα δωθεί περισσότερη προσοχή στην πρόληψη και όχι στην κατάκτηση βραχυπρόθεσμων, μη μόνιμων, οφελών για την υγεία μας.

Το σύνθημα είναι: «Ασκούμαι τώρα για να μην έχω 5 παραπανίσια κιλά σε 5 χρόνια!»

« Κρυμμένο » λίπος

Το λίπος που βρίσκεται βαθύτερα στην κοιλιά και όχι επιφανειακά, λέγεται «καφέ λιπώδης ιστός». Έχει συνδεθεί με καρδιακές παθήσεις, διαβήτη τύπου 2, μεταβολικό σύνδρομο κ.α.

Ο λιπώδης αυτός ιστός, «κρύβεται» όχι μόνο σε παχύσαρκα άτομα, αλλά και σε λεπτά άτομα που δεν ασκούνται!

Συγκριτικά τεστ

Η έρευνα του Πανεπιστημίου του Duke σε 175 άνδρες και γυναίκες στη Β. Καρολίνα, έδειξε τα εξής στατιστικά στοιχεία:

  • Όλοι ήταν υπέρβαροι, αδρανείς και με ήπια προς το μέτριο προβλήματα χοληστερίνης.
  • Ηλικίας 40-65 ετών
  • Οι γυναίκες είχαν μπει στην εμμηνόπαυση
  • Κανείς δεν είχε διαβήτη, υψηλή αρτηριακή πίεση ή πρόγραμμα δίαιτας.
  • Το 20% ήταν από μειονότητες.

Οι συμμετέχοντες, συμφώνησαν να κάνουν τα παρακάτω για 6 μήνες:

  1. Να παραμείνουν αδρανείς (ομάδα σύγκρισης)
  2. Λίγη -μέτριας έντασης- άσκηση (ισοδύναμη με περπάτημα 20 χλμ εβδομαδιαίως)
  3. Λίγη –μεγάλης έντασης- άσκηση (ισοδύναμη με τρέξιμο 20 χλμ εβδομαδιαίως)
  4. Αρκετή –μεγάλης έντασης- άσκηση (ισοδύναμη με τρέξιμο 35 χλμ εβδομαδιαίως)

Χρησιμοποιήθηκαν διάδρομοι, στατικά ποδήλατα και ελλειπτικά μηχανήματα, ενώ όλοι οι συμμετέχοντες είχαν παρακολούθηση από ειδικούς.

Προτάθηκε να μην αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες.

Απομάκρυνση του κοιλιακού λίπους

Πριν και μετά την έρευνα, διεξείχθησαν μαγνητικές τομογραφίες για τον έλεγχο των επιπέδων του καφέ λιπώδους ιστού. Τα αποτελέσματα έδειξαν :

  • Ο καφέ λιπώδης ιστός αυξήθηκε κατά 9% στην ομάδα που έμεινε αδρανείς.
  • Δεν άλλαξε στις ομάδες 2 και 3.
  • Μειώθηκε κατά 7% κατά Μ.Ο., στα μέλη της ομάδας 4, που ασκήθηκε πιο έντονα.

Ευρήματα με διπλή σημασία

Από τη μία αποδεικνύεται το πρόβλημα της αδράνειας και από την άλλη, η επιβράβευση των υπέρβαρων ατόμων με οφέλη στην απώλεια βάρους από μία ήπια προσαρμογή του τρόπου ζωής τους.

Ισορροπία

«Η έλλειψη άσκησης και η αδράνεια οφείλονται συχνά στις υπερβολικές υποχρεώσεις και απαιτήσεις που έχουμε δημιουργήσει και όχι τόσο στην τεμπελιά μας» είπε ο υπεύθυνος της έρευνας.

‘Εχουμε χάσει την αίσθηση ισορροπίας στην καθημερινότητά μας, σπαταλώντας περισσότερες ώρες μπροστά στον υπολογιστή και λιγότερες ώρες για ν’ ασκηθούμε.

Η λύση, υπάρχει. Να βρούμε την ισορροπία μας στη ζωή, κάνοντας πράγματα που μας ωφελούν ψυχικά και σωματικά.

Συμβουλευθείτε το γιατρό σας (αν πάσχετε από κάτι) και αρχίστε να επισκέπτεστε ειδικούς της άσκησης για να σας προτείνουν αυτό που σας ταιριάζει…

Πηγές: