Ποιες τροφές αυξάνουν τη χοληστερόλη

Ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγουμε για να μην αυξηθεί η χοληστερόλη στο αίμα; Με ποιες μπορείτε να τις αντικαταστήσετε;

makaronia

Ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγουμε για να μην αυξηθούν τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα;
Περιορίστε τα κορεσμένα λιπαρά και έλαια, όπως βούτυρο και φοινικέλαιο. Αντ’ αυτών χρησιμοποιείστε μαλακή μαργαρίνη ή έλαια λαχανικών, όπως ελαιόλαδο.
Αποφύγετε τα τρανς λιπαρά ή τα μερικώς υδρογονωμένα έλαια λαχανικών. Τα συγκεκριμένα έλαια περνούν από διαδικασία που τα κάνει στερεά. Βρίσκονται σε ορισμένες μαργαρίνες, κράκερς, μπισκότα και τσιπς.
Περιορίστε τα λιπαρά κρέατα, όπως μπριζόλα, χοτ ντογκ, λουκάνικο, μπέικον και επεξεργασμένα κρέατα. Επίσης περιορίστε τα εντόσθια, όπως συκώτι και νεφρά. Αντικαταστήστε με κοτόπουλο χωρίς πέτσα ή γαλοπούλα, άπαχο μοσχάρι, χοιρινό και ψάρι. Δοκιμάστε ορισμένα πιάτα χωρίς κρέας, όπως όσπρια, ζυμαρικά ή ρύζι.
Περιορίστε το κρέας, τα πουλερικά και τα ψάρια σε όχι περισσότερες από 2 μερίδες την ημέρα. Θυμηθείτε ότι μια μερίδα είναι περίπου σαν την τράπουλα.
Περιορίστε τους κρόκους αυγών.
Περιορίστε τα γαλακτοκομικά που περιέχουν περισσότερο από 1% λιπαρά γάλακτος. Σε αυτά περιλαμβάνονται η κρέμα και τα περισσότερα τυριά. Επιλέξτε άπαχο γάλα ή χαμηλών λιπαρών και τυριά με χαμηλά λιπαρά.
Περιορίστε τα κρακεράκια, τα μάφιν, τα κρουασάν και τα κέικ που παρασκευάζονται με κορεσμένα ή υδρογονωμένα λιπαρά, τα ολόκληρα αυγά ή το πλήρες γάλα. Δοκιμάστε ψητές τροφές με χαμηλά λιπαρά.
Αντί να χρησιμοποιείτε βούτυρο ή μαργαρίνη στο ψωμί, δοκιμάστε το ελαιόλαδο με το ψωμί.
Αποφύγετε το fast food, όπως hamburgers, τηγανητό κοτόπουλο, πατάτες τηγανιτές, που είναι υψηλά σε ολικά και ορισμένα λιπαρά.
Όταν τρώτε έξω, επιλέξτε κοτόπουλο χωρίς την πέτσα, σαλάτες με ντρεσιγκ χαμηλών λιπαρών και τροφές που δεν είναι τηγανιτές.
Αποφύγετε το τυρί και τα ντρεσιγκς με υψηλά λιπαρά, όπως τη μαγιονέζα.
Αν θέλετε βοήθεια για να αλλάξετε τη διατροφή σας, συζητήστε με τον γιατρό σας ή με διατροφολόγο.

iatronet.gr