Χριστούγεννα vs έξτρα κιλά




  bd9b3ecd02c4b17722f9d89ba102a961

  Σίγουρα είχατε μία πολύ κουραστική χρονιά και θεωρείτε ότι τα Χριστούγεννα είναι μία εποχή χαλάρωσης και ανταμοιβής για τις δυσκολίες και τις αναποδιές της χρονιάς που πέρασε. Έτσι χαλαρώνετε, και απολαμβάνετε όλες τις Χριστουγεννιάτικες λιχουδιές, ξεχνώντας όλες τις προσπάθειες να προσέξετε την σιλουέτα ( Τα ρούχα που δεν μπαίνετε ) και την υγεία σας ( Χοληστερίνη, Σάκχαρο, Πίεση κ.α.) μέσα από κάποια διατροφή που προσπαθούσατε να ακολουθήσατε όλη την χρονιά, καθησυχάζοντας τον εαυτό σας ότι μετά τις γιορτές θα ξαναμπείτε σε πρόγραμμα.

  Μην παραβλέπετε το γεγονός, ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι να « ανταμείψετε » τον εαυτό σας, χωρίς να επιβαρύνετε τον εαυτό σας με περιττές θερμίδες και χωρίς να προσθέσετε ακόμη ένα πρόβλημα, αυτό των περιττών κιλών για την Καινούργια Χρονιά.

  Το μυστικό είναι να « αποσυνδέσετε » την έννοια της ανταμοιβής από το φαγητό και να την « επανασυνδέσετ娻 με άλλες δραστηριότητες της αρεσκείας σας, όπως, λόγου χάρη, ένα μικρό δώρο στον εαυτό σας, συνάντηση με κάποιους φίλους που έχετε να δείτε καιρό ή μία βόλτα στο σινεμά ή το θέατρο.

  Φτάσατε στο σημείο λοιπόν να συγκρατήσετε τον εαυτό σας και να αρνηθείτε να φάτε συνειδητά. Δεν χρειάζεται να μην τρώτε τίποτα. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι η υπερβολική αυτοσυγκράτηση λειτουργεί καταπιεστικά. Οι άνθρωποι που κλίνουν προς αυτό το πρότυπο συμπεριφοράς, αγνοούν τα μηνύματα πείνας και δεν ικανοποιούν τις πραγματικές τους ανάγκες, επειδή «αυτό ή το άλλο παχαίνει». Οι άνθρωποι αυτοί, ωστόσο, κινδυνεύουν να πέσουν στην παγίδα του « ή όλα ή τίποτα». Μόλις παραβιάσουν τους κανόνες που έχουν θέσει στην διατροφή τους, είναι ικανοί να φτάσουν στην υπερβολή, να σκεφτούν «έφαγα ένα γλυκό, τα κατέστρεψα όλα. Τώρα δεν έχει νόημα να συνεχίσω την δίαιτα μου.» Μην ξεχνάτε ότι τρώγοντας εκτός του προγράμματος την μία μέρα, δεν χρειάζεται να συνεχίσετε να τρώτε υπερβολικά ή να πεινάτε την επόμενη μέρα. Δεν χάλασε η δίαιτα σας. Όταν βρίσκεστε σε γεύματα που δεν μπορείτε να επιλέξετε το φαγητό σας, καταναλώστε με μέτρο, φάτε πρώτα την σαλάτα και γεμίστε το πιάτο σας με όσα θα θέλατε να δοκιμάσετε, βλέποντας αλλά μία φορά από την αρχή το τι θα φάτε. Μην αγνοήσετε το αίσθημα του κορεσμού από το στομάχι σας και όχι από το μάτι, γιατί το μάτι δεν χορταίνει. Και να θυμάστε πάντα « πάν μέτρον άριστον»

Μπορείτε επίσης να ακολουθήσετε μερικές συμβουλές, κάνοντας έτσι την μαγειρική σας πιο υγιεινή:

1. Αποφύγετε την προσθήκη φρέσκιας κρέμα στα ζυμαρικά

2. Προτιμήστε τις πατάτες στο αλουμινόχαρτο ή ακόμη στο φούρνο και όχι τηγανιτές

3. Παρασκευάστε μία πιο υγιεινή σάλτσα για τα φαγητά σας, με φρέσκια ντομάτα ή λαχανικά της αρεσκείας σας

4. Αποφύγετε πολλά μπαχαρικά που κάνουν πικάντικα τα φαγητά σας όπως π.χ. πιπέρι που αυξάνει την όρεξη

5. Αποφύγετε το βράσιμο των ζυμαρικών σε ζωικό λίπος. Προτιμήστε ζωμό λαχανικών και ατμό αρωματίζοντας τα λαχανικά με μπαχαρικά.

6. Προσθέστε λάδι στο τέλος του μαγειρέματος, κάνοντας πιο υγιεινό το γεύμα σας και ελέγχοντας την ποσότητα του λαδιού στο πιάτο σας, αν έχετε πρόβλημα βάρους.

7. Φτιάξτε την γέμιση για την Χριστουγεννιάτικη γαλοπούλα πιο υγιεινή.Χρησιμοποιήστε φυτικό λάδι ή φυτικές μαργαρίνες αντί βούτυρο. Αποφύγετε μεγάλη ποσότητα συκωτιού και προσθέστε περισσότερο ρύζι και λαχανικά.
8. Χρησιμοποιήστε την μισή δόση των ξηρών καρπών.
9. Προτιμήστε περισσότερα αποξηραμένα φρούτα, όπως σταφίδες
10. Προτιμάτε ζωμό λαχανικών για καλύτερη γεύση
11. Προτιμήστε αντί 1 αυγό 2 ασπράδια

Μερικές χρήσιμές συμβουλές για τα πάρτυ των Χριστουγέννων:
1.Μην πάτε στα πάρτυ πεινασμένοι, φάτε 1 ώρα πριν στο σπίτι κάτι ελαφρύ.
2.Πιείτε 1-2 ποτήρια νερό πριν από το φαγητό σας, γεμίζει έτσι το στομάχι σας.

3.Όταν έρθουν τα φαγητά, μην βιαστείτε να γεμίστε το πιάτο σας. Μιλήστε με τον κόσμο και πάρτε πρώτα ένα ελαφρύ ποτό
4.Να προτιμήσετε ένα κυρίως πιάτο, αντί ορεκτικά αν έχετε πρόβλημα βάρους.
5.Γεμίστε μία φορά το πιάτο σας με τα φαγητά που πρόκειται να καταναλώσετε
6.Να αποφύγετε τα τηγανητά και φαγητά πλούσια σε βούτυρα και κρέμα γάλακτος.
7.Επιλέξτε άσπρο κρέας (π.χ. ψάρι, κοτόπουλο, γαλοπούλα, άπαχο μοσχάρι) αντί χοιρινό, κατσίκι και αρνί
8.Να αφαιρείτε ορατό λίπος και πέτσα από τα κρέας
9.Να συνοδεύετε κάθε φαγητό με λαχανικά
10.Να αποφύγετε γλυκά με πολλά λιπαρά (π.χ. πάστες) και να προτιμάτε μελομακάρονα ή δίπλες και όχι σε υπερβολική ποσότητα.
11.Μην τσιμπολογάτε με το χέρι, προτιμήστε τα μαχαιροπήρουνα για κάθε τι που θα καταναλώσετε
12.Πριν πάρετε κάποιο φαγητό, γλυκό ή ορεκτικό, σκεφτείτε αν πραγματικά το θέλετε.
13.Κάντε στον εαυτό σας πάντα την ερώτηση «Τι έχω να χάσω αν δεν το καταναλώσω και τι έχω να κερδίσω αν αρκεστώ σε ένα κομμάτι ή σε μία πιο υγιεινή επιλογή»

  Σκεφτείτε ότι η μαγεία γεύσης ενός φαγητού χάνεται στην υπερβολική ποσότητα.
  Βγείτε κερδισμένοι από τον πειρασμό των Χριστουγέννων απολαμβάνοντας όλες τις γεύσεις χωρίς υπερβολή και ξεκινήστε την Καινούργια Χρονιά με ένα πρόβλημα λιγότερο.

 

Πηγή: nutri-care.gr