O Ρόλος της Γυμναστικής στην Υγεία μας




benefits of exercising

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ τους πραγματικούς λόγους για τους οποίους γυμνάζεστε; Αν σας δινόταν ποτέ η ευκαιρία να απαντήσετε σε ένα τέτοιου είδους ερώτημα, πολλοί από εσάς θα δίνατε απαντήσεις που αφορούν την εξωτερική σας εμφάνιση. Πέρα όμως από το αισθητικό κομμάτι, η γυμναστική κάνει θαύματα στον τομέα της υγείας μας, ενώ συχνά αποτελεί καταφύγιο για πολλούς ανθρώπους που αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα υγείας. Είναι γνωστό ότι τα ΜΜΕ, η σύγχρονη ζωή και το lifestyle, ενισχύουν την ιδέα ότι το γυμναστήριο καλύπτει την ανάγκη μας για ένα καλλίγραμμο σώμα χωρίς ψωμάκια ή την τέλεια γράμμωση. Παρόλα αυτά όμως πολλοί γιατροί συστήνουν την άσκηση ως μέσω πρόληψης και αντιμετώπισης διαφόρων προβλημάτων καθώς με την γυμναστική βελτιώνουμε τα διάφορα σωματικά ή οργανικά προβλήματα τα οποία μπορεί να αντιμετωπίζουμε.

  • Ποια είναι τα οφέλη της γυμναστικής στο καρδιαγγειακό μας σύστημα;

Η σωστή και συστηματική άσκηση έχει διαπιστωθεί ότι βελτιώνει τη λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος. Η αερόβια άσκηση είναι η αποτελεσματικότερη μορφή άσκησης για την βελτίωση του καρδιαγγειακού συστήματος, αφού αυξάνει την καρδιακή παροχή και τον όγκο παλμού, μειώνει την καρδιακή συχνότητα και την αρτηριακή πίεση και έτσι βελτιώνεται η αερόβια ικανότητα. Έτσι λοιπόν η γυμναστική θεωρείται μέσω πρόληψης και αντιμετώπισης καρδιαγγειακών προβλημάτων! Aκόμα και 15-20 λεπτά άσκηση τρεις φορές την εβδομάδα μπορούν να σας βοηθήσουν να τονώσετε το καρδιαγγειακό σας σύστημα. Διαλέξτε λοιπόν έναν εύκολο και ευχάριστο τρόπο άθλησης!

  • Η γυμναστική συνδέεται άρρηκτα με το μυϊκό σύστημα του οργανισμού. Ποια τα οφέλη;

Η άσκηση μυϊκής ενδυνάμωσης  προφυλάσσει το άτομο από ορθοσωμικά προβλήματα και μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμών. Επιπλέον μέσω της άσκησης βελτιώνεται η διατατική ικανότητα μυών, με αποτέλεσμα το άτομο να εκτελεί τις καθημερινές του δραστηριότητες με μεγάλη ευκολία. Το καταλληλότερο είδος γυμναστικής είναι η μέθοδος PILATES! H μέθοδος Pilates επικεντρώνεται στη συμμετρική στάση του σώματος, στον έλεγχο της αναπνοής, στην ενδυνάμωση των κοιλιακών, στη σταθεροποίηση της σπονδυλικής στήλης, της λεκάνης και της ωμοπλάτης. Επικεντρώνεται επίσης στην ευλυγισία των μυών, στην κινητικότητα των αρθρώσεων και στην ενδυνάμωση μέσω του ολικού εύρους κίνησης. Αυτό καθιστά την μέθοδο σαν άριστο μέσo αποκατάστασης τραυματισμών και χρόνιων παθήσεων.

  • Γυμναστική και ψυχολογία. Συνδέονται μεταξύ τους;

Πολλοί άνθρωποι περνάνε ώρες στο γυμναστήριο για να χάσουν κιλά ή για να βελτιώσουν την καρδιαγγειακή υγεία τους και να «χτίσουν» τους μυς τους. Ωστόσο, η άσκηση έχει πολλά περισσότερα οφέλη, τα οποία είναι άγνωστα στον περισσότερο κόσμο. Την τελευταία δεκαετία, οι επιστήμονες έχουν μελετήσει το πως η άσκηση μπορεί να ενισχύσει τη λειτουργία του εγκεφάλου. Ανεξάρτητα από την ηλικία ή το επίπεδο φυσικής κατάστασης, οι μελέτες δείχνουν ότι, όταν ασκείστε, έχετε σημαντικά ψυχικά οφέλη. Μισή ώρα γυμναστική την ημέρα μπορεί να μειώσει το άγχος που αισθανόμαστε και μαζί με μια καλή διατροφή που ακολουθούμε να συμβάλει στην παραγωγή σεροτονίνης, της ορμόνης που μας φτιάχνει τη διάθεση και μας κάνει να νιώθουμε ευεξία. Όταν ασχολούμαστε με μία φυσική δραστηριότητα αλλά και μετά το τέλος της, παράγονται στον οργανισμό μας ορμόνες εκ των οποίων κάποιες σχετίζονται με την ψυχική μας κατάσταση. Για παράδειγμα, τα οιστρογόνα που είναι γυναικείες ορμόνες, ανεβάζουν τη διάθεσή μας. Η παραγωγή τους ενισχύεται στη διάρκεια της άσκησης αλλά συνεχίζουν να ενεργούν και μετά το τέλος της. Οι ενδορφίνες πάλι, είναι πολύ σημαντικές ορμόνες που δρουν σημαντικά για την ψυχολογία μας, λειτουργούν κατά του στρες . Κι αυτές παράγονται στη διάρκεια της άσκησης και κυρίως μετά από αεροβική γυμναστική.

  • Γυμναστική σε άτομα τρίτης ηλικίας. Έχουν δικαίωμα;

Η σωματική δραστηριότητα μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ή την αντιμετώπιση πολλών από τις χρόνιες ιατρικές καταστάσεις που σχετίζονται με την προχωρημένη ηλικία. Η άσκηση αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα βήματα των ηλικιωμένων προς τη διατήρηση της σωματικής και της ψυχικής υγείας και της ποιότητας ζωής γενικότερα. Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι η σωματική δραστηριότητα βοηθάει στη μείωση του κινδύνου της παχυσαρκίας, της υψηλής αρτηριακής πίεσης, του διαβήτη, της οστεοπόρωσης, του εγκεφαλικού, της κατάθλιψης, του καρκίνου του παχέος εντέρου και του πρόωρου θανάτου. Κι όμως, σήμερα, περισσότερο από το 60% των ηλικιωμένων δεν ασκούνται.

  • Kατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης, ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος της γυμναστικής;

Η άσκηση σε όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να σας βοηθήσει να παραμείνετε υγιείς και να αισθάνεστε καλύτερα. Βοηθάει στον έλεγχο του σωματικού βάρους, βελτιώνει τη στάση του σώματος και εμποδίζει την εμφάνιση κάποιων κοινών προβλημάτων, όπως οι πόνοι στην πλάτη. Επίσης μειώνει τον κίνδυνο για διαβήτη της κύησης, ανακουφίζει από το άγχος και το στρες και προετοιμάζει το σώμα για τη γέννα. Αν κάνατε γυμναστική πριν μείνετε έγκυος μπορείτε να συνεχίσετε, αλλά με μέτρο και εφόσον σας το επιτρέπει ο γιατρός σας. Το είδος της άσκησης που θα επιλέξετε θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα και στον οργανισμό σας. Από την άλλη πλευρά και οι γυναίκες που δε γυμνάζονταν προηγουμένως μπορούν να αρχίσουν ένα πρόγραμμα άσκησης αφού συμβουλευτούν πρώτα το γυναικολόγο τους!

Πηγή:b2magazine.gr