Πάσχα: 3 συνταγές με αρνάκι για να γλείφετε τα δάχτυλα σας

Εναντίον ή όχι αυτής της διατροφικής παράδοσης, το αρνάκι δεν παύει να είναι συνώνυμο του Πάσχα.

Μας «σπάει» τη μύτη κάθε Κυριακή του Πάσχα, είτε βρισκόμαστε στην εξοχή σουβλίζοντάς το, είτε στην πόλη, βάζοντάς το στο φούρνο. Στα καλά του αρνίσιου κρέατος συναντάμε το υψηλό πρωτεϊνικό του περιεχόμενο (μια μερίδα του καλύπτει περίπου το 60% των ημερήσιων αναγκών μας σε πρωτεΐνη), το οποίο μας γεμίζει ενέργεια και βοηθάει στο χτίσιμο των μυών, την υψηλή του περιεκτικότητα σε σίδηρο, του οποίου η απορρόφηση αυξάνεται από τον οργανισμό αν το καταναλώσουμε με λεμόνι, και την περιεκτικότητά του σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, με κυρίαρχη τη βιταμίνη Β12, οι οποίες κάνουν καλό στο νευρικό σύστημα, παίζουν ρόλο στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων και στο μεταβολισμό του λίπους, της πρωτεΐνης και των υδατανθράκων.

Στην αντίπερα όχθη, το αρνί είναι πολύ πλούσιο σε κορεσμένο λίπος, που όπως ξέρουμε, βλάπτει την καρδιά, ενώ η περιεκτικότητά του σε πουρίνες αυξάνει το ουρικό οξύ στο αίμα. Οι θερμίδες του φτάνουν τις 320 ανά μερίδα αν καταναλώνετε μπούτι και τις 385 αν καταναλώνετε στήθος, ενώ τα τηγανητά παϊδάκια φτάνουν τις 560 θερμίδες ανά μερίδα και τα παϊδάκια σχάρας τις 340 ανά μερίδα. Προτιμήστε, λοιπόν, να καταναλώσετε περισσότερο μπούτι, που αποτελεί το πιο άπαχο τμήμα του.

Συνταγές με αρνάκι

Αρνί με φασκόμηλο 

Τα υλικά μου
1 χεράκι αρνιού, 1 φρέσκο κρεμμύδι, 250 γραμμ. ντοματίνια, ελαιόλαδο, αλάτι, πιπέρι, 1/2 ματσάκι φασκόμηλο.

Πες μου τι κάνω
1. Προθερμαίνετε το φούρνο στους 180° C.
2. Ψιλοκόβετε το κρεμμύδι, πλένετε τα ντοματίνια και τα κόβετε στα δύο.
3. Πάνω στο κρέας ρίχνετε το κρεμμύδι, τα ντοματίνια, λίγο ελαιόλαδο και αλατοπιπερώνετε.
4. Γαρνίρετε με φύλλα από φασκόμηλο.
5. Ψήνετε για 45′.

 

Μπούτι αρνιού με μυρωδικά, πατάτες και κρεμμύδια

Τα υλικά μου
1 μπούτι αρνιού περίπου 2 κιλά, 1 ματσάκι μαϊντανό, 1 κλωναράκι θυμάρι, 1 φρέσκο κρεμμυδάκι, 1 σκελίδα σκόρδο, 50 γραμμ. αλατισμένο βούτυρο, 1 κιλό πατάτες, 2 κρεμμύδια, βούτυρο για το ταψί, ελαιόλαδο, αλάτι, πιπέρι.

Πες μου τι κάνω
1. Προθερμαίνετε το φούρνο στους 180° C.
2. Καθαρίζετε τις πατάτες, τις κόβετε σε ροδέλες και τις τοποθετείτε σε ένα ταψί το οποίο έχετε αλείψει με βούτυρο.
3. Από πάνω ρίχνετε τα κρεμμύδια κομμένα σε ροδέλες, αλατοπιπερώνετε και περιχύνετε με λίγο ελαιόλαδο και μισό ποτήρι νερό. Τοποθετείτε το ταψί στο φούρνο για 30’.
4. Σε ένα μπολ αναμειγνύετε τα μυρωδικά, το φρέσκο κρεμμυδάκι, το σκόρδο και το βούτυρο μέχρι να δέσουν και βουτάτε μέσα στο μείγμα το κρέας.
5. Ανεβάζετε τη θερμοκρασία στους 210° C, τοποθετείτε το κρέας στο ταψί με τις πατάτες και ψήνετε για 20’. Χαμηλώνετε το θερμοστάτη στους 180° C, γυρίζετε το κρέας και συνεχίζετε το ψήσιμο για 20’. Μετά το γυρνάτε ξανά για να ψηθεί άλλα 2’.
6. Αφαιρείτε το ταψί από το φούρνο, το καλύπτετε με ένα αλουμινόχαρτο, το αφήνετε για 10’ και σερβίρετε.

Ψητό ρολό αρνιού

 

Τα υλικά μου
1 αρνίσιο χεράκι χωρίς κόκαλο, 2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες, 20 φύλλα μέντας ή δυόσμου ψιλοκομμένα, 1 κ.σ. μουστάρδα, 1 κλωναράκι μαϊντανό, ελαιόλαδο, αλάτι, πιπέρι, 2 κ.σ. μέλι.

Πες μου τι κάνω
1. Προθερμαίνετε το φούρνο στους 210ο C.
2. Τοποθετείτε το κρέας στον πάγκο εργασίας. Το αλείφετε με τη μουστάρδα, αλατοπιπερώνετε και πασπαλίζετε με τα μυρωδικά και το σκόρδο απ’ όλες τις πλευρές.
3. Τυλίγετε το κρέας με το δίχτυ και το βάζετε στο ταψί. Περιχύνετε με το μέλι και λίγο ελαιόλαδο, προσθέτετε ένα ποτήρι νερό και το ψήνετε στο φούρνο στους 180° C για 45’.

Πηγή: nikisreviews.gr

 

   

   Κατηγορία:Διατροφή, Επικαιρότητα