Τρόποι για να αποφύγετε τις ιώσεις του φθινοπώρου

 

Ο ασταθής καιρός του φθινοπώρου αυξάνει τον κίνδυνο ιώσεων.

Οι ιώσεις προκαλούνται από ιούς που μεταδίδονται από άνθρωπο σε άνθρωπο, κυρίως μέσω του βήχα και του φταρνίσματος. Οι ιοί αυτοί γίνονται επιβλαβείς εάν εισχωρήσουν στον οργανισμό. Προσκολλώνται στο εσωτερικό της μύτης ή του λάρυγγα/λάρυγγα (γι’ αυτό νιώθουμε τις ενοχλήσεις στη μύτη ή το γνωστό γρατσούνισμα στο λαιμό) και εξαπλώνονται στο αναπνευστικό σύστημα και πιο σπάνια στους πνεύμονες.

Ως απάντηση, το ανοσοποιητικό σύστημα κατακλύζει αυτές τις περιοχές με τα λευκά αιμοσφαίρια τα οποία και λειτουργούν ως αντι-μολυσματικοί παράγοντες.

Το κοινό κρυολόγημα είναι το συχνότερο μεταδοτικό νόσημα της εποχής, το οποίο συνήθως συνοδεύεται από βήχα, καταρροή και πυρετό. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, που χαρακτηρίζεται από την έλλειψη σωματικής άσκησης, από την κακή διατροφή και το κάπνισμα, παράγοντες που εξασθενούν τις άμυνες του οργανισμού, ‘συμβάλει’ στην αύξηση των ιώσεων αλλά και των ασθενών.

Σύμφωνα, μάλιστα, με τα αποτελέσματα των ερευνών, από επιστήμονες γιατρούς, ένας ενήλικας πέφτει δύο με τέσσερις φορές το χρόνο στο κρεβάτι με κρυολόγημα, ενώ στα παιδιά η συχνότητα εμφάνισης μιας ίωσης είναι διπλάσια.

Ορισμένοι τρόποι για να αποφύγετε τις ιώσεις του φθινοπώρου είναι οι εξής:

1. Μην εξαντλείστε: Πολλοί ψυχολόγοι αναφέρουν ότι η επιστροφή στην κανονικότητα από τις διακοπές πρέπει να γίνεται σταδιακά.
Το σώμα και το μυαλό χρειάζονται χρόνο για να ξεκουραστούν καθώς επίσης αποφύγετε την έντονη άσκηση!
2. Αποφύγετε τον κλιματισμό: Ο ασταθής καιρός του φθινοπώρου μας αφήνει εκτεθειμένους σε ιώσεις και κρυολογήματα, ενώ το κλιματιστικό επιδεινώνει την κατάσταση. Αυτό συμβαίνει γιατί τα αιμοφόρα αγγεία της μύτης και του λαιμού εκτίθενται σε ξηρό περιβάλλον με αποτέλεσμα τη μειωμένη ροή αίματος στην περιοχή. Κάτι τέτοιο αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό.
3. Σωστή διατροφή: Δυναμωτικά -μαγειρεμένα στο σπίτι- γεύματα είναι ό,τι χρειάζεται για να πάρετε δυνάμεις. Εάν δεν τρέφεστε σωστά κάθε μέρα (π.χ. 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα)
4. Αυξομειώνετε τη θερμοκρασία του νερού στο ντους κάθε δύο λεπτά. Η διαδικασία αυτή τονώνει το ανοσοποιητικό αυξάνοντας δύο τύπους λευκοκυττάρων, των μονοκυττάρων και των λεμφοκυττάρων. Το ανοσοποιητικό διεγείρεται από την προσπάθεια του σώματος να ζεσταθεί όταν πέφτει κρύο νερό, ενώ η αλλαγή στο ζεστό νερό το βοηθά να αποτοξινωθεί.
5. Ενυδατωθείτε σωστά: Το ανοσοποιητικό εξαρτάται από το νερό, καθώς είναι αυτό που μεταφέρει θρεπτικά συστατικά στα κύτταρα και μέσω αυτού απομακρύνονται απόβλητα και τοξίνες.
6. Αποφύγετε τη ζάχαρη: Εκτός από κενές θερμίδες, η ζάχαρη πυροδοτεί τη δημιουργία φλεγμονής στον οργανισμό, παρατείνοντας τη διάρκεια της ασθένειας.
7. Επωφεληθείτε από τα συμπληρώματα διατροφής!

Το Liovital της Adelco συμβάλλει στη διατήρηση της φυσιολογικής κατάστασης των βλεννογόνων και στη φυσιολογική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και συνεισφέρει στη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος, των μεταβολικών διεργασιών για την παραγωγή ενέργειας και στην προστασία των κυττάρων από το οξειδωτικό στρες.

Πηγή: adelco.gr

   

   Κατηγορία: Υγεία