blog, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, shop/, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, wp, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30,

Πόσο μας βλάπτει η ζάχαρη των φρούτων;

ΠΟΣΟ ΜΑΣ ΒΛΑΠΤΕΙ Η ΖΑΧΑΡΗ ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ;

Νάντια Μαρνέρου

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος ( B.Sc.) &Καθηγήτρια φυσικής αγωγής και αθλητισμού

 

Η αύξηση των ποσοστών παχυσαρκίας τα τελευταία χρόνια και ασθενειών που σχετίζονται με την παχυσαρκία έχει οδηγήσει τους ειδικούς να συστήνουν μείωση της κατανάλωσης των τροφών που περιέχουν ζάχαρη με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί σύγχυση αν όλες οι τροφές που περιέχουν ζάχαρη , όπως και τα φρούτα, μπορεί να μας βλάψουν.

Τι λέει όμως η επιστήμη?

Είδη ζάχαρης ( ή σάκχαρα ): φυσική & προστιθέμενη

Η ζάχαρη ή σάκχαρα είναι ένα συστατικό που συναντάμε συχνά στις τροφές σε δύο μορφές σε φυσική μορφή  ( φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά ) αλλά και σε προστιθέμενη μορφή ( γλυκά , αναψυκτικά , σιρόπια ). Προστιθέμενη είναι η ζάχαρη δηλαδή που προστίθεται στα τρόφιμα κατά την παρασκευή τους για να κάνει τη γεύση τoυς πιο ευχάριστη και άρα πιο θελκτική στους καταναλωτές.

Ο καταναλωτής μπορεί να μην έχει την ικανότητα να ξεχωρίσει τη διαφορά μεταξύ των φυσικών και επεξεργασμένων σακχάρων καθώς και στις δύο περιπτώσεις θα νιώσει γλυκιά γεύση , θα πάρει ενέργεια και το ίδιο θερμιδικό περιεχόμενο ( 4 kcal/gr ).

H μεγάλη διαφορά των φυσικών και προστιθέμενων σακχάρων είναι στον τρόπο πέψης τους από τον οργανισμό και στη θρεπτικότητά τους.  Αυτό σημαίνει πως τα φυσικά σάκχαρα αφομοιώνονται πιο σωστά από τον οργανισμό και οι τροφές που περιέχουν φυσικά σάκχαρα, όπως και τα φρούτα, προσφέρουν περισσότερα οφέλη υγείας.

Είναι τελικά βλαβερή η ζάχαρη των φρούτων?

Η απάντηση είναι όχι για τους παρακάτω λόγους:

  • Tα φυσικά σάκχαρα των φρούτων όταν καταναλωθούν πέπτονται με πιο αργό ρυθμό και χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να εισέλθουν στο αίμα. Δηλαδή θα είμαστε χορτάτοι για περισσότερο χρόνο και θα έχουμε καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου μας. Σε αντίθεση με τα προστιθέμενα σάκχαρα που περνάνε πολύ πιο γρήγορα από το στομάχι και το λεπτό έντερο, προκαλώντας απότομη αύξηση σακχάρου και μεγαλύτερη απελευθέρωση ινσουλίνης.
  • Τα φρούτα είναι πιο ολοκληρωμένη τροφή καθώς εκτός από τα φυσικά σάκχαρα θα μας δώσουν βιταμίνες και φυτικές ίνες.
  • Τα φρούτα σε αρκετές περιπτώσεις έχουν μικρότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη ( ανά 100 γρ ) συγκριτικά με τη ζάχαρη των γλυκών.

Συμπέρασμα:

Επιλέξτε να καταναλώσετε φρούτα κατά τη διάρκεια της ημέρας ακολουθώντας τις συστάσεις των ειδικών  ( 2-3 φρούτα την ημέρα ) ως ενδιάμεσο μικρογεύμα  ή όταν έχετε την επιθυμία  για κάποιο γλυκό πειρασμό!

 

Πηγή: peifasyn.gr

   

   Κατηγορία: Ιατρικά άρθρα